środa, 22 czerwca 2011
Przeszłość i teraźniejszość hiszpańskojęzycznych gier komputerowych
Gry wideo + wystawa + wstęp wolny = hurra! Niestety mieszkam trochę za daleko, ale moze ktoś będzie miał okazję wybrać się do Krakowa albo już tam mieszka.
Instytut Cervantesa w Krakowie zaprasza na interaktywną wystawę Przeszłość i teraźniejszość hiszpańskojęzycznych gier komputerowych, której inauguracja odbędzie się 4 lipca o godz. 18.00 w Instytucie Cervantesa w Krakowie przy ul. Kanoniczej 12.
Przeszłość i teraźniejszość hiszpańskojęzycznych gier komputerowych
Wystawa interaktywna
Zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych do sprawdzenia swoich komputerowych umiejętności na unikalnej wystawie hiszpańskich gier wideo!
Przeszłość i teraźniejszość hiszpańskojęzycznych gier komputerowych to interaktywna wystawa pokazująca drogę rozwoju hiszpańskiego przemysłu gier komputerowych, od powstania tego sektora w latach 80 (firmy: Dynamic, Opera Soft, Topo) aż do dokonań ostatnich lat (PyroStudios, Péndulo, Zinkia).
Wystawa przypomni twórców i artystów – autorów gier wideo z lat 80, kiedy to Hiszpania była w tym temacie prawdziwą potęgą. Młodzi twórcy swoją nieograniczoną fantazję przekładali na programy gier komputerowych, a lokalni artyści, jak na przykład Alfonso Azpiri, tworzyli do nich oprawę graficzną. Postaci fikcyjne i pochodzące ze świata komiksu i muzyki (Mot, Lorna, González) stały się bohaterami gier pamiętanych po dziś przez miliony dorosłych już graczy.
Na wystawie przedstawiona zostanie również aktualna kondycja i planowana przyszłość nieustannie rozwijającego się -zarówno pod względem innowacji jak i jakości- rynku gier komputerowych. Ostatnie sukcesy gier Invizimals (SCEE España), Runaway (Péndulo) i Navy Moves (FX Interactive) potwierdzają wysoki poziom tego sektora, w którym gracze hiszpańskojęzyczni mają wciąż sporo do powiedzenia.
Wystawę będzie można zwiedzać od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 – 17.00 do 29 lipca włącznie. Wstęp wolny.
Inauguracji wystawy, 4 lipca o godz. 18.00, towarzyszyć będą dwa wykłady:
Wykład Michaela Santorum „10 lat szczegółów w hiszpańskich grach video”
Co to jest gra video? Czy na obecnym rynku istnieje coś takiego jak hiszpańska gra video? Co różni grę zrobioną w Madrycie od tej z Warszawy? W cyfrowym świecie nie ma granic, zespoły twórców są międzykulturowe i tworzą gry dla publiczności globalnej. Czy istnieją różnice między grą stworzoną na rynek zachodni i wschodni?
Czy jest możliwa praca pięćdziesięciu osób nad jednym pomysł? Spróbujemy odkryć istotę gry video rzucając okiem na niektóre gry stworzone w Hiszpanii, odkryjemy, że diabeł tkwi w szczegółach...
Michael Santorum, Dyrektor QA, Mercury Steam
Skończył dziennikarstwo na Uniwersytecie w Kraju Basków. W 2006 roku obronił dyplom studiów wyższych z narracji i gier video na Uniwersytecie Complutense w Madrycie. Obecnie rozwija ten temat na studiach doktoranckich. Rozpoczął swoją karierę zawdową w Pyro Studios przy projektach Commandos 2 i Commandos 3. Później przeszedł do Mercury Steam, gdzie pracuje przy projekcie Clive Barker’s Jericho i jest członkiem zespołu twórców nowej serii Castlevanii: Lords of Shadow.
Wykład Flavio Escribano „GRA VIDEO MOTOREM INNOWACJI”
Playlab to projekt ARSGAMES, laboratorium stworzone do przeprowadzania eksperymentów na grach video. Playlab oferuje poznanie kontekstu gry i video jako przestrzeni kreacji, eksperymentu, nauki i refleksji interdyscyplinarnych. Playlab to otwarty proces badań, który rozwinął zainteresowanie coraz bardziej powszechnym zjawiskiem obecności gier video we współczesnym społeczeństwie. Projekt zajmuje się badaniem potencjału krytycznego, zdolności do tworzenia poza komercyjnych obszarów socjalizacji czy możliwości dydaktycznych gier.
Flavio Escribano, koordynator ARSGAMES
Flavio Escribano to założyciel i prezes ARSGAMES (www.arsgames.net), zespołu zajmującego się Game Art i Games Studies. Jest wykładowcą na wielu kierunkach studiów, bierze udział w kongresach, warsztatach i seminariach związanych z grami video i sztuką, współpracuje z różnymi organizacjami między innymi: Komisją Europejską, AMAZE I DIGAREC (Berlin), MediaLab-Prado, Intermediae-Matadero, Zemos98, Universidad Europea (Madryt), Universidad Complutense i wieloma innymi instytucjami międzynarodowymi i krajowymi zajmującymi się badaniami i zarządzaniem kulturą. Obecnie współpracuje również z Ministerstwem Edukacji, przy projekcie gier video na portal Leer.es.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz