środa, 13 kwietnia 2011

Cyberkulturoznawstwo



Na "mojej" Uczelni od przyszłego roku akademickiego rusza specjalizacja, która powinna zainteresować Graczy. W rozwinięciu więcej szczegółów.

Specjalizacja cyberkulturoznawstwo realizowana jest przez Instytut Kulturoznawstwa przy współpracy z Uniwersyteckim Centrum Zdalnego Nauczania i Kursów Otwartych.

Specjalizacja ma charakter międzykierunkowy i przeznaczona jest dla wszystkich studentów Wydziału Humanistycznego UMCS. Przewiduje się utworzenie dwóch grup ćwiczeniowych o łącznej liczbie miejsc 30.

Możliwość podjęcia pracy w charakterze:
- specjalisty ds. e-learningu,
- pracownik sektora nowych mediów (redakcja portali internetowych)
- grafik komputerowy,
- specjalisty ds. reklamy (zwłaszcza internetowej),
- specjalisty ds. gier komputerowych
- menedżera i animatora kultury,

Po ukończeniu specjalizacji Cyberkultura absolwenci uzyskają kompetencje w zakresie:
- obsługi zaawansowanych edytorów do tworzenia grafiki, obróbki video i tekstów,
- obsługi popularnych platform edukacyjnych np. Moodle,
- animacji stron WWW i obsługi portali społecznościowych,
- obsługi kursów i szkoleń on-line (dzięki opanowaniu narzędzi Web 2.0),
- wykorzystania aplikacji web 2.0,
- kreacji imprez kulturalnych w cyberprzestrzeni – np. w Second Life (dzięki opanowaniu narzędzi Web 2.0),
- zarządzania zasobami kultury w Internecie przy użyciu zaawansowanych technologii informatycznych,
- realizacji marketingu internetowego.

Cele ogólne:
Dostarczenie wszechstronnej wiedzy na temat różnych aspektów funkcjonowania cyberkultury :
- wdrożenie do używania cyfrowych narzędzi kreacji cyberkultury,
- umiejętność promocji i zarządzania zasobami kultury w cyberprzestrzeni,
- wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w badaniach i dydaktyce nauk o kulturze, jak i innych dyscyplinach.


Więcej szczegółów:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz