Bycie gangsterem nie jest łatwe. Dobitnie przekona się o tym Vito Scaletta, który po powrocie ze frontu zmierzy się z "normalnym" życiem. Wszystko to za sprawą 2K Games.
„Mam złe przeczucia” - Vito
PLUSY:
+ bardzo filmowe intro (skutecznie potęguję chęć rozpoczęcia rozgrywki)
+ podział na rozdziały (znakomicie rozłożona chronologia przez co fabuła się nie dłuży)
+ pierwsza misja nie ma nic wspólnego z byciem gangsterem (miłe zaskoczenie)
+ odwzorowanie lat 40 i 50 (zaczynając od samochodów, muzyki, ubrań, zachowań, itd., itd. - poezja)
+ głosy bohaterów (pierwsza klasa)
+ klimat (wiele filmów gangsterskich zostało zmiażdżonych)
+ muzyka (jakże miła odmiana od elektronicznego łomotu)
+ „żywe” miasto (ludzie kichają, kłócą się i wiele innych)
+ teksty bohaterów (brzmią realnie przez niemal całą grę)
+ fabuła (wciąga od początku do samego końca – doskonale zaprojektowana)
+ tuning aut (subtelny i całkowicie wystarczający)
+ główny bohater (mimo iż pełnokrwisty z niego gangster to i tak nie sposób go nie lubić)
+ otwarty świat, ale nie tak jak w GTA (dzięki czemu Gracz nie gubi się w natłoku możliwości)
+ mimika postaci (jedna z najlepszych na rynku)
+ stacje radiowe z wiadomościami (wspominają nawet o Polsce)
+ gra pamięta o tym co zrobił Gracz (na przykład o zostawieniu odkręconego kranu w łazience)
+ oświetlenie i cienie (aż chce się zatrzymać i popatrzeć)
+ indywidualny charakter postaci (każda jest inna i to nie tylko pod względem wyglądu)
+ realizm życia (twórczy nie słodzą jak to fajnie jest być gangsterem)
+ bójki (bez kombinacji a la Tekken, ale sprawiają frajdę)
+ miasto (dopracowane w każdym calu, ze studzienek leci nawet para)
+ liczne filmiki (z nich samych można by zrobić niezły film)
+ zmiana stylistyki (bo po zimie przychodzi wiosna i lato)
+ zwroty akcji (może nie wbijają w fotel, ale skutecznie podnoszą poziom adrenaliny)
+ dużo rzeczy do znalezienia (w tym zdjęcia z Playboya z epoki oraz listy gończe)
MINUSY:
- wielkość napisów (jeśli ktoś lubi siedzieć z nosem w telewizorze to nie będzie miał problemu)
- ruch postaci (bardzo sztuczny, w szczególności przedramiona)
- mała ilość aut na ulicach (ale w sumie to lata 40 i 50, więc na pewno nie produkowano tylu egzemplarzy co dzisiaj)
- niski poziom inteligencji policjantów (czasami nie zareagują nawet po czołowym zderzeniu...z radiowozem)
- duży rozrzut checkpointów (powtarzanie całej misji od początku bywa w kilku przypadkach bardzo irytujące)
- słaby widok horyzontu (wygląda bardzo sztucznie)
- Vito przechowuje broń w innym wymiarze (ze sobą można nosić nawet 16 egzemplarzy broni)
- można spuścić wodę w klozecie, ale skorzystać już nie (tak samo z umywalkami)
- widok fpp mało wykorzystany (pomijając kierowanie pojazdami)
- przydałoby się kilka motocykli
- sekundowe zawieszenia (i to nie tylko w czasie strzelanin)
- zakończenie (fabuła powoduje, że Gracz postąpiłby inaczej)
- brak możliwości strzelania z pojazdu
OCENA KOŃCOWA: 8+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz