piątek, 1 lipca 2011

Lektura do poduszki


Nareszcie możemy zaobserwować poruszenie w kwestii gier wideo i ich książkowych opracowań. Oto nowa pozycja, która powinna zainteresować Graczy.


Wybuchające Beczki – Krzysztof Gonciarz
Format: 176 mm x 250 mm
Liczba stron: 194
Okładka: miękka 

Dlaczego tak pamiętamy wybuch nuklearny z Modern Warfare?
Jaka jest tajemnica sukcesu Angry Birds?
Dlaczego bohater Uncharted przypadkiem zabija setki osób?
Czy akcja Assassin’s Creed mogłaby toczyć się na skolonizowanym przez małpy księżycu?


Wybuchające Beczki to książka, która w lekki i przystępny sposób przedstawia teoretyczne i praktyczne trudności projektowania gier wideo. Bazuje na współczesnych, popularnych przykładach – znajdzie się w niej zarówno Halo: Reach, jak i Civilization V czy Wiedźmin 2. Autor proponuje wszystkim graczom przyjęcie nowego, bardziej konstruktywnego i analitycznego zarazem sposobu patrzenia na najpopularniejsze gry na rynku. Wychodzi w tym od światowego kanonu literatury zajmującej się badaniem gier, zahaczając o tematy, które nigdy dotąd nie były rozpatrywane w języku polskim.

Po przeczytaniu Wybuchających Beczek już nigdy nie powiesz „ten poziom jest nudny”. Będziesz dokładnie wiedzieć, jakie błędy projektowe popełnili jego twórcy.

O autorze:
Krzysztof Gonciarz (25 l.) – pisze o grach od 11 lat, jest szefem największej w Polsce telewizji internetowej dla graczy, tvgry.pl. Prowadził wykłady z analizy gier wideo na krakowskim European Academy of Games, trzykrotny uczestnik Game Developers Conference w San Francisco. W swojej pracy odchodzi od dziennikarstwa na rzecz krytyki, czego manifestem są Wybuchające Beczki.

O książce:
„Wybuchające beczki nie tylko ukazują bogactwo współczesnych gier, ale podsyłają kapitalne pomysły na przyszłość.” – Paweł Miechowski, game designer w firmie 11bit Studios
„Chciałbym, żeby ludzie *marzyli* o znaniu się na grach – za cel przyjmując sobie ich zrozumienie i jak najgłębsze poznanie. Game design w rękach końcowego odbiorcy może być potężnym narzędziem, zarówno w obcowaniu z grami jak i w codziennym życiu.” – Krzysztof Gonciarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz